podróże z soul travel

Jak wyglądają podróże z Soul Travel w czasach koronawirusa?

Turystyka w dobie COVID-19 zmusiła wielu z nas do rezygnacji z planów na dalekie eskapady. My również, w trosce o Wasze zdrowie, zrezygnowaliśmy z większości wypraw. A na pozostałe opracowaliśmy plan bezpiecznego podróżowania, oparty na międzynarodowych, rządowych wytycznych i naszym etycznym podejściu do turystyki. Dowiedz się, jak wyglądają teraz podróże z Soul Travel.

Od pierwszego kwartału tego roku nieustannie śledzimy informacje dotyczące sytuacji w naszym kraju i poza jego granicami. Jesteśmy również w stałym kontakcie z lokalnymi przewodnikami. Po pierwsze, chcemy wiedzieć, czy są zdrowi, a ich rodziny bezpieczne, a po drugie – przekazują nam informacje z pierwszej ręki.

Od początku marca uczestniczymy w konferencjach branży turystycznej, spotykamy się też ze specjalistami od epidemii, jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi klientami. Wszystko po to, by podejmować szybkie i trafne decyzje.

Trzymamy rękę na pulsie, bo granice są zamykane w dnia na dzień. Jeśli wiemy, że logistyka konkretnej wyprawy oznacza kilka środków transportu, to odwołujemy taki wyjazd, nawet jeśli granice są otwarte. Unikamy narażania zdrowia klientów i wszystkich współpracowników zaangażowanych w projekty.

Wiemy, że część z Was woli pozostać w kraju lub ma niepisaną umowę ze swoim pracodawcą. Inni z kolei mogą czuć się zdezorientowani w tej sytuacji – jak się zachować w przestrzeniach publicznych? Czy uniknę tłumów? A co, jeśli wyjazd zostanie odwołany? Kiedy odzyskam zainwestowane środki?

Tym wpisem chcemy rozwiać Wasze wątpliwości.

Kodeks bezpiecznych podróży z Soul Travel

Przez bezpieczeństwo rozumiemy zarówno troskę o zdrowie naszych klientów i współpracowników, jak też klarowne zasady finansowe. W tym celu opracowaliśmy plan wypraw, który minimalizuje ryzyko.

    1. 1. Podróżujemy w małych grupach (maks. 8 – 10 osób).
      2. Programy wypraw nie obejmują skupisk ludzi.
      3. Zwiedzanie odbywa się z zachowaniem zasad higieny i bezpieczeństwa. Są to miejsca niszowe, poza głównym szlakiem turystycznym lub takie, które zwiedzać można przed godzinami „szczytu”.
      4. Większość czasu spędzamy na świeżym powietrzu.
      5. Klienci mają możliwość dojazdu własnym środkiem transportu lub pociągiem – tu mówimy o bliskich i umiarkowanych odległościach.
      6. Każdy uczestnik wyprawy otrzymuje od nas pakiet bezpieczeństwa (maseczki, rękawiczki, środki dezynfekcyjne) + specjalny przewodnik online z bezpieczeństwa w przestrzeniach publicznych.
      7. Przesyłamy uczestnikom danej wyprawy sprawdzone informacje na temat sytuacji w kraju, do którego się wybieramy.
      1. 8. Zapisy na wszystkie wyprawy odbywają się bez zaliczki. Prosimy o jej wpłatę dopiero po potwierdzeniu wyprawy.
  1.           9. W razie niemożliwości poprowadzenia wyjazdu (z przyczyn od nas niezależnych), a tym samym odwołania go – NATYCHMIASTOWY zwrot zaliczki.
      10. W razie rezygnacji uczestnika – zwrot pełnej kwoty już do 7 dni od daty wyjazdu.
      11. Polisa AXA chroni w razie zakażenia się wirusem podczas pobytu za granicą. Nie ma znaczenia, kiedy doszło do zarażenia. Polisa pokrywa koszty leczenia i transportu. Więcej informacji znajdziesz tutaj:

Koronawirus a ubezpieczenie AXA.

Ważne: zalecamy wyrobienie przed podróżą karty EKUZ (w przypadku wyjazdów w granicach Europy). Umożliwia ona pomoc medyczną w razie hospitalizacji, w tym szybsze przyjęcie do danej placówki. Nie pokrywa za to kosztów wszystkich medycznych procedur. Te opłaca polisa AXA.

O czym należy pamiętać w czasie podróży, jak się chronić i czego unikać podczas przebywania w przestrzeniach publicznych?

• Podróż samolotem

Założenie maseczki ochronnej jest konieczne podczas wejścia na port lotniczy, podczas całej podróży na pokładzie samolotu i na docelowym porcie lotniczym. Maseczkę można zdjąć po wyjściu z portu lotniczego docelowego lotnika (chyba, że obowiązujące przepisy bezpieczeństwa danego kraju stanowią inaczej). Warto zabrać ze sobą również foliową torebkę, do której schowamy zużytą maseczkę wielorazowego użytku.

• Transport publiczny naziemny

Unikamy transportu ze słabą wentylacją lub bez klimatyzacji (starsze autokary, pociągi itp.). Pamiętamy o zabraniu ze sobą maseczki/przyłbicy. Zasłanianie ust i nosa jest obowiązkowe w środkach transportu publicznego (także w taksówce).

• Podróż samochodem

W przypadku samotnej podróży lub z bliskimi, nie ma obowiązku zasłaniania twarzy. Jeśli jedziemy z pasażerami obcymi, tzn. z takimi, z którymi nie mieszkamy – zasłaniamy usta i nos. Samochód wietrzymy, mamy przy sobie maseczkę ochronną i środki odkażające na czas postojów, kiedy korzystamy z zamkniętych miejsc podczas podróży (np. stacja benzynowa, restauracja).

Bezpieczeństwo w przestrzeniach publicznych

• Ręce dezynfekujemy regularnie co 20 minut.

• Zakrywamy usta i nos maseczką/przyłbicą w zamkniętych przestrzeniach, szczególnie, jeżeli zachowanie odpowiedniej odległości może być utrudnione i jeśli spotykamy się w bliskiej odległości z osobami nieznajomymi.

Bezpieczeństwo w czasie przebywania na wolnej przestrzeni

• Zachowujemy co najmniej 2 metry odległości między sobą, a osobami, z którymi nie mieszkamy, jeśli jest to możliwe. Jeśli nie, zachowujemy co najmniej 1 metr odległości i wszelkie środki ostrożności (maseczki ochronne/przyłbice i dezynfekcja rąk co 20 minut).

• Nie stoimy w kolejkach, a jeśli to konieczne, zachowujemy odstęp przynajmniej 1,5 metra.

• Robimy miejsce osobom wychodzącym z budynku. Stosujemy się do zasad poruszania się w momencie zwężenia na chodnikach (ruch jednostronny). Jesteśmy uważni i stosujemy się do komunikacji o sposobie i zasadach poruszania się w danej przestrzeni, zarówno zamkniętej, jak i otwartej (np. ulica, chodnik, dworzec, park).

• Czytamy wszystkie komunikaty o zasadach bezpieczeństwa i zaleceniach umieszczone przed budynkiem, do którego wchodzimy.

Więcej informacji otrzymasz w poradniku bezpiecznego podróżowania, który przesyłamy przed podróżą każdemu uczestnikowi.

Przeczytaj też: Jak pozostać bezpiecznym w kraju i w czasie podróży?

Przydatne linki:

• (PL) Główny Inspektorat Sanitarny – aktualne informacje
• (PL) Ministerstwo Spraw Zagranicznych – podróże za granicę
• (PL) Ministerstwo Zdrowia – co musisz wiedzieć o koronawirusie?
• (EN) WHO – codzienne raporty sytuacji związanej z COVID-19
• (EN) ECDC – lista rzetelnych stron www w podziale na kraje UE

Dlaczego sytuacja Soul Travel nie jest kryzysowa?

Biuro Soul Travel – w przeciwieństwie do standardowych biur podróży – jest w stabilnej sytuacji finansowej. Co prawda nie zarabiamy, za to COVID-19 nie wygenerował też u nas większych strat.

Po pierwsze, szybko podjęliśmy kroki prewencyjne. Już od przełomu stycznia/lutego wszystkie rezerwacji dokonujemy z możliwością zwrotu (bilety lotnicze i pozostałe rezerwacje). Dzięki temu nie tracimy środków.

Po drugie, ulokowany kapitał (zgodnie z życzeniem większości klientów) został przeniesiony na wyjazdy w innym terminie.

Po trzecie, nasze relacje oparte są na wieloletnich przyjaźniach z lokalnymi, wykwalifikowanymi przewodnikami i pośrednikami turystycznymi. Dlatego zainwestowane środki są      zamrożone i czekają na bardziej sprzyjające okoliczności.

Dziękujemy Wam za wsparcie!

Z całego serca chcemy wyrazić swoją wdzięczność za zaufanie, wszelkie słowa wsparcia, a także lokowanie swoich środków na poczet kolejnych wypraw. My również tęsknimy za wspólnymi wyjazdami, poznawaniem nowych podróżników i podróżowaniem w dobrze znanym nam gronie stałych klientów. Nie możemy się doczekać aż razem z Wami wyruszymy, z nową (skumulowaną na czas lockdownu) energią.

Jeśli po przeczytaniu tego wpisu, pojawią się dodatkowe pytania, koniecznie dajcie nam znać w komentarzu lub kontaktując się z nami mailowo.

Poprzedni artykuł

Dołącz do nas! Specjalista/-tka ds. social media i eventów online

Następny artykuł

Usłyszeć ciszę. O terapeutycznej mocy podróży

Skomentuj: