Pytania i odpowiedzi

Kto pyta, nie błądzi

Scrolluj w dół

FAQ

O SOUL TRAVEL

  • 1. Czym jest Soul Travel?

    Soul Travel to butikowe biuro podróży. Organizujemy autorskie wyprawy, dzięki którym odkryjesz siebie na nowo.

    Właścicielką jest Renata Sabela - podróżniczka i doświadczona przewodniczka, która poprowadziła już ponad 150 wypraw na kilka kontynentów. Wspólnie ze znawcami regionu przygotowuje etyczne, autorskie wyprawy w małych grupach, w tym podróże szyte na miarę (zaplanowana indywidualnie podróż).

    fot. Paweł Chara, wyprawa do Bhutanu

    Nasz zespół tworzą wyłącznie zaangażowani specjaliści - znawcy kultur, uznani reporterzy i znakomici fotografowie. Ludzie otwarci, przyjaciele lokalnych społeczności. Poznaj nas lepiej tutaj.

  • 2. Do kogo skierowana jest oferta Soul Travel?

    Będzie nam po drodze, jeśli:

    • marzysz, aby wyruszyć w podróż życia
    • chcesz czegoś więcej niż kolejnych wakacji all inclusive
    • masz sprecyzowane wymagania i cenisz komfort w podróży
    • szukasz ciekawych kierunków i tras poza nurtem masowej turystyki
    • pragniesz doświadczać świata z poszanowaniem przyrody i lokalnych społeczności, mówisz “nie”: zoo, delfinarium i innym atrakcjom bazującym na niewoli zwierząt
    • wolisz niespiesznie podróżować, poznając esencję miejsca i jego mieszkańców, zamiast odhaczać kolejne zabytki na objazdowej wycieczce
    • w tradycyjnych wycieczkach brakuje Ci emocji, które wywołują przyjemny dreszcz i błysk w oku - masz ochotę wyjść “zza szyb klimatyzowanego autokaru”, przeskoczyć “hotelowy mur porośnięty bluszczem”, aby poznawać kulturę i mieszkańców odwiedzanego kraju
    • potrzebujesz podróży w głąb siebie, nabrania sił i dystansu, zrozumienia otaczającego Cię świata
    • chcesz poznać tajniki fotografowania w podróży i przywieźć zdjęcia, które poruszą Twoich znajomych

  • 3. Dlaczego jechać na wyprawę właśnie z Soul Travel?

    Jadąc na wyprawę z Soul Travel połączysz wysoki komfort podróży z głębokim poznaniem lokalnej kultury.


    Dbamy o detale i Twój komfort - unikamy działania “na hura”, a niektóre autorskie programy przygotowujemy latami. Zastanawiamy się, jak najlepiej wprowadzić Cię w lokalną kulturę, szukamy sprawdzonych przewodników, zaprzyjaźniamy się z nimi. Często kierunek naszych podróży jest wynikiem kilkunastoletniej relacji z mieszkańcami danego regionu.

    Wyjazdy w małych grupach (4-12 osób) pozwalają odkrywać uroki przyrody we własnym tempie i nawiązywać autentyczne relacje z mieszkańcami. Przewodnikami na wyprawach są znawcy regionów i kultur, przyjaciele lokalnych społeczności. Dzięki temu doświadczysz codzienności mieszkańców, będziesz też uczestniczyć w autentycznych obrzędach i tradycjach.


    Posłuchasz przy ognisku tuareskich opowieści. Napijesz się ary w bhutańskim domu. Zatańczysz na macedońskim weselu... Wyobraź sobie te wszystkie inspirujące historie, które przywieziesz z podróży! O powożeniu psim zaprzęgiem. Nocnych rozmowach w Kolei Transsyberyjskiej. Udziale w majańskiej Ceremonii Ognia. Mądrościach duchowych przewodników.

    Zdjęcia z wyprawy będziesz oglądać w nieskończoność. A te z fotowyprawy i warsztatów fotograficznych spokojnie nadadzą się na autorską wystawę. I kto powiedział, że podróże będziesz wspominać samotnie? Z naszych wypraw powrócisz ze znajomościami na lata!

  • 4. Czy wyprawy z Soul Travel wymagają szczególnej kondycji?

    Choć w programach nie brakuje aktywności, to podróżują z nami też seniorzy. Uwzględniamy indywidualną sytuację zdrowotną uczestników wypraw i ich predyspozycje fizyczne. Każdy bierze udział w proponowanych aktywnościach na miarę swoich możliwości. 

    W wyprawach concierge (podróżach na zamówienie klienta) mamy jeszcze większe możliwości, aby ułożyć plan indywidualnie pod Twoje potrzeby, nie tylko zdrowotne. 

  • 5. Czy posiadacie wymagane prawnie zezwolenia?

    Oczywiście. Biuro Podróży Soul Travel jest wpisane do Rejestru Organizatorów i Pośredników Turystycznych pod numerem 696 przez Marszałka Województwa Wielkopolskiego. Posiadamy gwarancję ubezpieczeniową wystawioną przez AXA Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji (Gwarancja Ubezpieczeniowa AXA o numerze 02.253.914). 


  • O WYJAZDACH

  • 1. Czym różni się wyprawa turystyczna od wycieczki z tradycyjnego biura podróży?

    Jeśli spróbujesz tego rodzaju podróżowania, nie wrócisz do wycieczek z biur podróży - to słowa uczestników wypraw z Soul Travel.

    Wyobraź sobie podróż bez gonitwy po muzeach, nieustannego zerkania do kilku przewodników i selekcjonowania różnorodnych informacji. Z Soul Travel pęd i odhaczanie zabytków zamieniasz na doświadczanie miejsca i obecność.

    fot. Ola Franków, wyprawa do Meksyku

    Wyprawy turystyczne odmieniają świadomość podróżników. Nawiązywanie autentycznych relacji z mieszkańcami, obserwowanie rzadkich gatunków zwierząt w ich naturalnym środowisku, opieka znawców kultur i przyjaciół lokalnych społeczności, a do tego wysoki komfort podróżowania sprawiają, że niszowy wyjazd staje się podróżą Twojego życia. 

    Już samo słowo “wyprawa” kojarzy się z przełamywaniem własnych granic. Dla jednych są to spotkania z przedstawicielami odmiennych kultur. Dla innych trekking w Himalajach. Niektórzy klienci podczas wyprawy doświadczają prawdziwego kontaktu ze sobą. Poznają swoje reakcje w niespotykanych do tej pory sytuacjach.

    fot. Michał Dzikowski, szlak Chadar w Indiach

    Znamy historie uczestników wypraw, którzy po powrocie podjęli ważne decyzje życiowe. Spojrzeli na prowadzone biznesy pod innym kątem. Odnowili relacje z bliskimi. 

    Podróże w rytmie slow różnią się od tych z przeładowanym programem. Choć nie brakuje w nich atrakcji, to nie spieszymy się. Celebrujemy momenty, rytuały, rozmowy. Przekonasz się, że całkiem zgrana z nas paczka - słuchamy uczestników wypraw, dbamy o relacje w grupie i poza nią. 

    fot. Bartek Sabela, wyprawa do Uzbekistanu, Morze Aralskie

    Omijamy miejsca przepełnione turystami, resorty, atrakcje krzywdzące zwierzęta, sztuczne “wioski” i inscenizowane na poczekaniu ceremonie. Wolimy zaoferować Ci autentyczne doświadczenia

    Nasz program nie opiera się wyłącznie na rezerwacjach noclegów, restauracji i biletów do atrakcji turystycznych. Dogłębna znajomość miejsc i kultur oraz mieszkańców pozwala nam na wejście w rytm odwiedzanego miejsca, uczestnictwo w wydarzeniach lokalnych poza szlakiem, w bliskości z naturą

    Wyszukujemy destynacji, które pozwolą Ci skosztować lokalnej kultury, spróbować specjałów (najlepiej w czyimś domu), nasycić oczy niepowtarzalnym widokiem, który zostanie z Tobą na lata. 

    Na takich wyprawach znika bariera “zza klimatyzowanego autokaru”. 

    Jeśli poza atrakcjami nie jest Ci obojętny na wyjazdach los planety, to etyczne podróże odbywają się z poszanowaniem natury, a 5% dochodów z każdej wyprawy wspiera lokalne projekty. 

    Więcej o odpowiedzialnym podróżowaniu przeczytasz w punkcie 6.

  • 2. Czym są wyprawy, a czym fotoekspedycje i fotoweekendy?

    Wyprawy to wyjazdy skupione na poznawaniu lokalnej kultury i bliskim kontakcie z naturą. Wyprawy Soul Travel prowadzą do miejsc położonych na obrzeżach cywilizacji. Dlatego przez większość czasu pozostajemy w bliskim, niemalże intymnym kontakcie z naturą.

    Gospodarzami i lokalnymi przewodnikami podczas wypraw są członkowie lokalnych społeczności. Swoją mądrością dzielą się tybetańscy koczownicy, bhutańscy lamowie czy kaukascy pasterze. Zabierają nas w ważne dla nich miejsca i zapraszają do udziału w ceremoniach. 

    fot. Renata i Bartek Sabela, wyprawa do Bhutanu

    Fotoekspedycje to rodzaj wyprawy kulturowo-przyrodniczej z doświadczonym fotografem. Ich celem jest nie tylko poznawanie różnorodności kultur i dzikiej przyrody, ale też budowa fotograficznego portfolio. Pod okiem fotografów i przewodników wyruszamy śladami np. tybetańskich nomadów czy alaskańskich niedźwiedzi. Wyprawy fotograficzne trwają zwykle ok. 2 tygodni, czasem dłużej. 

    fot. Paweł Chara, fotoekspedycja na Alaskę

    Fotoweekendy to warsztaty fotograficzne wyjazdowe pod okiem doświadczonego fotografa - Michała Lei z Akademii Nikona. Są znacznie krótsze od fotoekspedycji (trwają kilka dni). Ich celem jest nauka lub doskonalenie umiejętności z zakresu fotografii ulicznej. Projekt obejmuje warsztaty fotograficzne w 12 stolicach Europy. To prawdziwa gratka dla każdego, kogo interesuje fotografia uliczna. Akademia Nikona wpisała fotoweekendy do swojego programu szkoleniowego.

    fot. Michał Leja, fotoweekend w Amsterdamie

  • 3. Na czym polega usługa przygotowania wyprawy concierge?

    To inaczej indywidualne wycieczki zagraniczne - podróże szyte na miarę. 

    Projektowanie podróży przypomina współpracę z architektem. Albo szycie sukni u krawca. Ty przedstawiasz swoje oczekiwania, my - indywidualny plan podróży. Na Twoich zasadach. Szlifujemy go do momentu aż poczujesz szybsze bicie serca. Choć zwykle poprawki nie są konieczne.

    Jeśli cenisz sobie swobodę w podróżowaniu i marzysz o programie całkowicie dostosowanym do Ciebie, to wyprawy concierge są rozwiązaniem. 

    Jak wygląda współpraca? Zaczynasz od przedstawienia swoich oczekiwań (np. celu wyprawy, budżetu, kierunku, Twoich zainteresowań, standardu noclegów czy rodzaju wyżywienia). W tym celu wypełniasz prosty formularz, w którym pytamy o Twoje wymagania. Jeśli to konieczne, dzwonimy do Ciebie na 15-minutową konsultację, by doprecyzować szczegóły.  

    Czasem klienci nie wiedzą, dokąd chcą jechać, ale wiedzą, jak chcą się poczuć w trakcie wyprawy. I to nam wystarczy, aby zaproponować Ci podróże na miarę. 

    Na tej podstawie tworzymy indywidualny projekt podróży, którego realizacja również może być po naszej stronie. Łączymy Twoje unikalne potrzeby z naszym doświadczeniem. 

    Bierzemy pod uwagę także niestandardowe wymagania. Marzysz o sari uszytym na miarę? Chcesz nocować w hotelu lodowym? Poszerzyć kolekcję etnicznej biżuterii? Z chęcią spełnimy te prośby. 

    Jeśli masz ograniczenia zdrowotne, również uwzględnimy je w planie autorskiej wyprawy. Przygotujemy dietetyczne wyżywienie, twardszy materac na bolący kręgosłup, trasę dostosowaną do Twoich możliwości. Jesteś diabetykiem? Dodamy przerwy na dodatkowy posiłek, pomiar cukru we krwi czy podanie insuliny. Cokolwiek potrzebujesz.

  • 4. Ile czasu trwa projektowanie podróży na miarę (wyprawy concierge)?

    Od momentu wypełnienia przez Ciebie formularza, potrzebujemy maks. 7 dni na zaproponowanie Ci kierunków, które staną się częścią Twojej podróży marzeń. Ty wybierasz jedną z propozycji. 

    Następnie dokonujesz płatności, a my dopracowujemy wybrany program zaplanowanej indywidualnie podróży. 

    W zależności od Twoich potrzeb, przygotowanie kompletnego planu podróży na miarę (w tym m.in. dobór lotów, szczegółowy program dni wyprawy i wycena) zajmuje kolejne 7-14 dni.

    W wyjątkowych przypadkach (np. gdy projekt wymaga złożonej logistyki, fotografowania w Jakucji przy temperaturze -45 stopni, wyprawy konno przez tundrę bądź wyprawy ze społecznością do świętych miejsc) możemy poświęcić nawet 30 dni na jego ukończenie

    Zależy nam, aby dostarczyć Ci indywidualny program dopracowany w każdym szczególe.

  • 5. Ile kosztuje zaplanowana indywidualnie podróż (wyprawa concierge)?

    Projekt wyceniamy już po pierwszym etapie, czyli propozycji kierunków. W zależności od rozbudowania projektu, jego koszt wynosi 2 000 - 8 000 PLN

    Jeśli powierzysz nam realizację zaprojektowanej przez nas wyprawy, to zaproponujemy Ci niższy koszt projektu. A w gratisie dorzucimy wewnętrzny spokój o to, że realizacja przebiegnie zgodnie z planem. 

  • 6. Co to znaczy, że organizujecie etyczne wyprawy?

    To znaczy, że nie jest nam obojętny los planety ani mieszkańców, którzy nas goszczą.

    Projektujemy etyczne wyprawy z troską o środowisko i dobro lokalnych społeczności. Nie jesteśmy idealni, ale wiemy, jak świadomie wybierać. Jadąc z nami stajesz się odpowiedzialnym turystą - nocujesz w ekologicznych lodgach, wspierasz rodzinne biznesy, szanujesz przyrodę i drugiego człowieka. 

    Nasze obozowiska i kempingi nie ingerują w przyrodę. Po ich zwinięciu nie ma żadnego śladu.

    Nad ekologicznym standardem kempingów w Bhutanie czuwa sam król

    5% dochodów z wypraw przeznaczamy na wsparcie lokalnych projektów. Prowadzimy też akcje charytatywne dla naszych przyjaciół z odległych zakątków świata. 

    Chcemy, aby odpowiedzialna turystyka stała się normą. Dlatego organizujemy też konferencję Fair Travel Event - edukujemy o dobrych praktykach w zakresie świadomych i etycznych podróży. 

  • 7. Czy na wyprawie musi mi towarzyszyć przewodnik?

    Wiemy, że swoboda w podróżowaniu jest ważna. W niektórych miejscach możesz podróżować bez przewodnika. Daj nam znać, jeśli masz na to ochotę. Przygotujemy plan podróży możliwy do realizacji bez jego asysty.

    Są też miejsca, w których to przewodnik jest bramą do poznania kultury. To osoba, która czuwa nad bezpieczeństwem wyprawy i sprawną logistyką. Wtedy obecność przewodnika jest niezbędna. 

    Na przewodników wybieramy osoby ze sporym doświadczeniem w podróżowaniu i organizowaniu wypraw, znawców regionu i kultur, doświadczonych fotografów i reporterów, a także po prostu ciekawych ludzi, z którymi przebywanie jest przyjemnością. 

    Przewodników Soul Travel poznasz tutaj

    Michał Leja i Magdalena Konik - nasi przewodnicy podczas fotoekspedycji do Gruzji

  • 8. Czy w podróży mogą uczestniczyć dzieci i osoby niepełnoletnie?

    Tak, w niektórych wyprawach. Skontaktuj się z nami w sprawie konkretnej podróży, a poinformujemy Cię, czy jej program pozwala na bezpieczne uczestnictwo dzieci i młodzieży, a także jakie warunki należy spełnić.


  • REZERWACJA I KOSZTY

  • 1. Jak zapisać się na wyprawę z Soul Travel?

    Wejdź na stronę oferty z wyprawą. Kliknij “Rezerwuję miejsce”. Wypełnij uproszczony formularz (resztę danych prześlesz nam później) i podpisz zgody, abyśmy potem mogli na Twojego maila przesłać umowy.

    Na tym etapie wpłacasz zaliczkę za wyprawę (obecnie z powodu pandemii prosimy o wpłatę zaliczki dopiero po potwierdzeniu przez nas wyprawy, więc rezerwacja kosztuje 0 zł). Po jej zaksięgowaniu przesyłamy umowy i formularz zapisu na wyprawę, poszerzony o dodatkowe szczegóły, takie jak: dane paszportowe czy preferencje żywieniowe. 

    Umowę możemy też zawrzeć na miejscu, w naszym biurze w Warszawie. Tylko daj nam wcześniej znać, kiedy możesz się pojawić. 

    Wyprawę potwierdzamy, gdy zapisze się minimalna ilość uczestników. Dodatkowe informacje, w tym propozycje przelotów lotniczych, przesyłamy po potwierdzeniu wyprawy lub na 2-6 miesięcy przed jej terminem (w zależności od kierunku). 

    Zapoznaj się z polityką organizowania wyjazdów w dobie pandemii

  • 2. Co wchodzi w zakres kosztów wyprawy?

    • wizy turystyczne
    • transport na miejscu
    • zakwaterowanie
    • wyżywienie
    • atrakcje przewidziane w programie
    • opieka lokalnego przewodnika
    • opieka polskojęzycznego przewodnika
    • informacje praktyczne (niezbędnik w postaci pdf) wysyłane przed wyprawą
    • ubezpieczenie Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego
    • ubezpieczenie KL – 50 000 EUR, NW – 16 000 PLN, BAGAŻ – 1 600 PLN

  • 3. Co nie jest wliczone w koszty wyprawy?

    • bilety lotnicze międzynarodowe
    • napoje do posiłków (w niektórych przypadkach)
    • bilety wstępu do niektórych obiektów, parków oraz donacje i napiwki (opłata gotówkowa konieczna na miejscu)
    • wydatki osobiste

  • 4. Czy mogę zapłacić w ratach?

    Tak. Jeśli chcesz rozłożyć koszty wyprawy na raty, skontaktuj się z nami. Przygotujemy komfortową propozycję spłaty.

  • 5. Czy mogę odwołać rezerwację i kiedy otrzymam zwrot kosztów?

    Tak. Rezerwację możesz odwołać do 14 dni przed datą podróży. Jak wygląda wtedy zwrot kosztów?

    • w przypadku wypraw i fotoekspedycji - zwrot środków następuje w ciągu 14 dni
    • w przypadku fotoweekendów - zwrot środków następuje w ciągu 7 dni

     

    Jeśli chcesz mieć gwarancję zwrotu kosztów, gdy zrezygnujesz z wyprawy w terminie powyżej 14 dni przed jej rozpoczęciem, to zakup w tym celu ubezpieczenie wyprawy od kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej. Takie ubezpieczenie podpisuje się do 5 dni od daty zawarcia umowy w sprawie wyprawy. Koszt ubezpieczenia wynosi 2,8% ceny wyprawy. Wtedy koszty rezygnacji lub przerwania wyprawy zwraca Ubezpieczyciel.

  • 6. Czy mogę dostać fakturę?

    Tak. Zgłoś nam to w momencie wpłaty zaliczki. Fakturę prześlemy na Twój adres e-mail lub adres korespondencyjny, jeśli masz takie życzenie.


  • ZAKWATEROWANIE

  • 1. Gdzie będę nocować podczas wyprawy?

    Dobrze, że o to pytasz. Dla nas miejsce noclegu również ma ogromne znaczenie.

    Wybieramy tylko te, które są komfortowe i jednocześnie współgrają z charakterem wyprawy, w tym umożliwiają bliższe poznanie kultury i codzienności mieszkańców.

    Zamiast w piętrowym molochu zamieszkasz więc w lodgach na skraju Amazonii czy w butikowych hotelikach u szczytu Kazbegu albo domach naszych przyjaciół. To wielki przywilej być blisko drugiego człowieka – na tyle, by usiąść z nim przy jednym stole i poznać nawzajem swoje mikrohistorie życia.

    fot. materiały Paatlidun Safari Lodge

    Nocujemy się też na terenach Parków Narodowych, które raczą nas ucztą dźwięków wydawanych przez zwierzęta. Tam wieczorami nie korzysta się już z prądu.

    fot. materiały Diphlu River Lodge, wyprawa do Indii
    noclegi w Parku Narodowym Kaziranga

    Choć najczęściej nocujemy w małych, butikowych hotelach, to wiemy, jak zadbać o wygodny nocleg poza turystycznym szlakiem. Rezygnujemy wtedy z gorącego prysznica i espresso, tworzymy własne obozowisko - komfortowe namioty z łóżkami, śpiworami, a nawet dywanami. Dzięki nim jesteśmy samowystarczalni nawet w trudnym terenie.

    Zamieniamy kilka gwiazdek hotelowych na milion gwiazd na niebie!

    fot. Magdalena Konik, fotoekspedycja do Gruzji

    Rozbijane przez nas obozowiska czy kempingi w żaden sposób nie ingerują w środowisko naturalne. Po ich zwinięciu nie pozostaje żaden ślad.

    Nie uciekamy jednak od wielkich miast. Wiemy, że skrywają swoje tajemnice i koją stęsknionych za wspomnianą kawą z ekspresu ciśnieniowego. Korzystamy wtedy najchętniej z ekologicznych, butikowych hoteli czy noclegów będących częścią np. rodzinnej winnicy. Zdarza nam się też spać w hotelach sieciowych, jeśli potrzebujemy noclegu przy lotnisku.

  • 2. Skąd wiem, że ten hotel to dobry wybór?

    Miejsca noclegowe przechodzą nasze restrykcyjne testy. Sprawdzamy, czy są ekologiczne. Kto je prowadzi i na jakich zasadach? Czy gwarantują wysoki komfort? Czy są spójne z programem wyprawy?

    Wybieramy komfortowe hotele, które stawiają na dobro ekosystemu. To znaczy, że segregują śmieci, korzystają z oczyszczalni ścieków (a jeśli jej nie ma, budują własną), wspierają programy ekologiczne.

    fot. materiały Hotelu Kazbegi, wyprawa do Gruzji

    To miejsca, które zatrudniają osoby z lokalnej społeczności, dbają o polepszenie warunków życia mieszkańców i prowadzą programy wspierające edukację.

    Korzystając z tych hoteli odwdzięczasz się mieszkańcom za gościnę i wspierasz zrównoważoną turystykę. A przy okazji, wspaniale się regenerujesz po aktywnym dniu - sprawdziliśmy to na sobie.

    fot. materiały Hotelu Kazbegi, wyprawa do Gruzji

  • 3. Czy standard zakwaterowania uwzględnia ewentualne problemy zdrowotne?

    Najczęściej nocujesz w butikowych hotelach o wysokim komforcie, położonych na obrzeżach. Zapomnij więc o ciasnej łazience, niewygodnym łóżku, braku klimatyzacji czy hałasach. Nawet nocując w obozowiskach czy jurtach dbamy o wygodę.

    Jeśli wymagasz dodatkowych udogodnień, porozmawiaj z nami o tym przed wyprawą.

    fot. materiały Paatlidun Safari Lodge, wyprawa do Indii


  • WYŻYWIENIE

  • 1. Jaka kuchnia jest oferowana podczas wyprawy?

    Kuchnia to część zgłębiania kultury. Dlatego stawiamy na lokalne, świeże specjały.

    Świeżo przyrządzone, gruzińskie chinkali

    Wybieramy sprawdzone miejsca, w których stołują się miejscowi - od restauracji z widokiem na stare miasto po knajpki z duszą i małe, rodzinne stołówki. W tych ostatnich gotują dla nas przyjaciele i rodziny lokalnych przewodników. Smacznie i z sercem. To wspaniałe wspomnienie zjeść posiłek ugotowany przez majańską zielarkę, czy uzbecką nauczycielkę fizyki, która gotuje dla sąsiadów nieprzerwanie od 45 lat.  

    fot. Ola Synowiec, wyprawa do Meksyku
    Majanka przygotowująca domowy posiłek

    Staramy się też zapewnić to, co lubisz, a czego nie ma w danym regionie - porządną kawę w Tybecie czy świeżo wyciskane soki.

    fot. materiały Hotelu Kazbegi, wyprawa do Gruzji

  • 2. Co, jeśli jestem na diecie (np. wegańskiej, bezglutenowej, lekkostrawnej)?

    Przy rezerwacji wyprawy lub zamawianiu wyjazdu concierge opisz nam swoje preferencje żywieniowe. Dostosujemy jadłospis do Twoich oczekiwań, nie rezygnując z lokalnych produktów. Wrócisz z kulinarnymi wspomnieniami, nawet jeśli jesteś na diecie lub masz alergie żywieniowe.

  • 3. Czy możliwe jest wyżywienie we własnym zakresie?

    Zależy nam na Twoim komforcie. Dlatego zapewniamy dostęp do smacznej, lokalnej kuchni. Uwzględniamy też diety czy alergie żywieniowe. 

    Odciążamy Cię od spędzania drogocennego czasu w kuchni i poszukiwań na własną rękę lokali gastronomicznych.

    Jako organizator podróży mamy preferencyjne warunki w lokalnych restauracjach. Poza tym częścią doświadczeń są wspólne biesiady z mieszkańcami, nawet w ich domach. Samodzielnie trudno byłoby Ci zapewnić takie atrakcje. Zdaj się na nas i w tej kwestii. 

    fot. David Ducoin, wyprawa do Bhutanu


  • TRANSPORT

  • 1. Jakimi środkami transportu będę podróżować?

    Transport służy charakterowi wyprawy. Najczęściej mamy własny, komfortowy autobus, który jest do naszej dyspozycji podczas całej wyprawy. Co ważne, nie zapełniamy wszystkich miejsc, abyś mógł swobodnie odłożyć sprzęt fotograficzny czy chociażby kapelusz przeciwsłoneczny. 

    Często przesiadamy się do samochodów terenowych (2 osoby na tylnym siedzeniu + wolne miejsce pomiędzy nimi). 

    fot. Bartek Sabela, wyprawa do Algierii

    Korzystamy też z wolniejszych środków transportu, np. przemieszczamy się konno po Gruzji albo wędrujemy pieszo (wtedy bagaż główny transportowany jest osobno).

    fot. Magdalena Konik, fotoekspedycja do Gruzji

  • 2. Czy pomagacie w zakupie biletów lotniczych?

    Cena międzynarodowych biletów lotniczych jest zmienna. Zależy m.in. od sezonu i ilości dni do wylotu. Z doświadczenia wiemy też, że dołączacie do nas z różnych stron świata. Dlatego bilety te nie są wliczone w koszty wyprawy. 

    Za to chętnie służymy pomocą w rezerwacji i zakupie biletów, które umożliwiają podróż w tym samym czasie, co przewodnik wyprawy. 

    Jeśli chcesz skorzystać z takiej możliwości, powiadom nas, z jakiego miasta wylatujesz.

  • 3. Czy muszę wylatywać z Polski wraz z grupą?

    Nie musisz. Równie dobrze możesz dołączyć do nas prosto z wycieczki na Alaskę czy podróży służbowej w Gruzji. 

    W tym przypadku możesz też liczyć na nasze wsparcie w indywidualnym zakupie biletu, w tym lotów w jedną stronę, a także dotarciu do miejsca docelowego. 

    Z powodzeniem pomagaliśmy w zakupach wyjątkowo trudnych lotów i połączeń. Także napisz do nas od razu, a unikniesz niepotrzebnego stresu.


  • BEZPIECZEŃSTWO I ZDROWIE W PODRÓŻY

  • 1. Czy muszę się zaszczepić przed wylotem?

    Egzotyczne wyprawy często wymagają wykonania dodatkowych szczepień. Wszystko zależy od kraju. Tutaj znajdziesz listę szczepień z podziałem na kraje: kliknij

    Przed wyprawą otrzymasz od nas praktyczne informacje, jak się przygotować do podróży (w tym informacje o szczepieniach). 

    Najpóźniej na 6 tygodni przed wyjazdem umów się na wizytę do poradni medycyny podróży. To odpowiedni czas na wykonanie potrzebnych badań i szczepień. Odporność nabywa się dopiero po paru tygodniach od szczepienia. 

    Szczegółowe informacje uzyskasz kontaktując się ze stacją sanitarno-epidemiologiczną lub lekarzem specjalistą.

  • 2. Co spakować do apteczki podróżnej?

    Do apteczki podróżnej spakuj leki przeciwbólowe, przeciwzapalne, przeciwhistaminowe i te, które stale stosujesz.

  • 3. Jakie ubezpieczenie posiadam podczas wyprawy?

    Zabrzmi oficjalnie, ale poważnie podchodzimy do kwestii Twojego bezpieczeństwa na wyprawach: 

    Na podstawie generalnej umowy pomiędzy Soul Travel Renata Sabela a AXA Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji Nr 119937 wszyscy uczestnicy wypraw ubezpieczeni są według wariantu Świat I:

    • koszty leczenia wraz z assistance (KL) – 50 000 EUR (świat), koszty ratownictwa (KR) – 5000 EUR
    • koszty następstwa nieszczęśliwych wypadków (NWI i NWS) 4000 EUR
    • bagaż podróżny (BP) – 400 EUR

     

    Jest też możliwość ubezpieczenia wyprawy od kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej. Ubezpieczenie od kosztów rezygnacji musi być podpisane do 5 dni od daty zawarcia umowy. Koszt takiego ubezpieczenia to 2,8% ceny wyprawy.

  • 4. Czy ubezpieczenie obejmuje koszty leczenia na COVID-19 i transportu?

    Polisa AXA chroni w razie zakażenia się COVID-em w czasie pobytu za granicą. Polisa pokrywa koszty leczenia oraz transportu. Nieważne, kiedy doszło do zarażenia.

    Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie Ubezpieczyciela

  • 5. Czy przed wylotem obowiązkowe są testy na COVID-19?

    Zależy od kraju, do którego się wybierasz. Sytuacja jest zmienna, dlatego przekazujemy takie informacje na stronie danej wyprawy lub w praktycznych informacjach, które otrzymasz przed wyprawą.

  • 6. Kto pokrywa koszty wykonania testów na COVID-19?

    Jeśli dany kraj wymaga wykonania testów przed przylotem, to koszty są po Twojej stronie. Chętnie wskażemy placówkę medyczną, w której można wykonać testy w przystępnej cenie.

    Jeśli wymagane są też testy po przylocie do kraju docelowego, to organizację i koszty bierzemy na siebie. 

  • 7. Czy są jakieś szczególne wymogi odnośnie rodzaju testu i laboratorium?

    To również zależy, od kraju do którego się wybierasz. 

    Zazwyczaj kraje wymagają testów wykonywanych nie później niż na 72 godziny przed przylotem do kraju destynacji. Większość krajów akceptuje testy wykonywane metodą RT-PCR (czyli genetyczne), w której pobiera się wymaz z gardła.

    Dla ułatwienia dołączamy listę laboratoriów w Polsce: kliknij

    Jak sytuacja wygląda w kraju, do którego planujesz podróż? Sprawdzimy aktualne informacje i powiadomimy Cię w odpowiednim czasie przed wyprawą. 

  • 8. Co, jeśli test na COVID-19 pokaże wynik dodatni?

    Po pierwsze, bardzo nam przykro z tego powodu i życzymy Ci dużo zdrowia! Po drugie, pomyśleliśmy o zabezpieczeniu Twoich interesów. 

    • jeśli do wyprawy pozostało więcej niż 14 dni - zwracamy 100% kosztów w ciągu 7 dni od daty wyjazdu
    • jeśli do wyprawy pozostało mniej niż 14 dni lub zachorowałeś w trakcie wyjazdu, to nadal mamy możliwość zabezpieczenia Twoich funduszy.

      Przede wszystkim, zalecamy Ci ubezpieczenie wyprawy od kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej. Ubezpieczenie musi być podpisane do 5 dni od daty zawarcia umowy. Kosztuje 2,8% ceny wyprawy. Wówczas w przypadku przerwania lub rezygnacji z wyprawy Twoje koszty zwraca Ubezpieczyciel.

  • 9. Co, jeśli wyprawa nie dojdzie do skutku z powodu sytuacji pandemicznej?

    Wszystkim nam będzie przykro, że wspólna podróż odwlecze się w czasie. Żeby nie dokładać sobie stresu, zaliczkę zwracamy Ci już w ciągu 7 dni od daty wyjazdu. 

  • 10. Jakie środki bezpieczeństwa obowiązują uczestników wypraw?

    Cieszymy się, że o to pytasz. Obowiązują nas standardowe obostrzenia, czyli zachowywanie dystansu społecznego, noszenie maseczek w przestrzeniach publicznych i częsta higiena rąk.

    Dodatkowo, przed wyprawą prześlemy Ci rzetelne, praktyczne informacje na temat sytuacji kraju, do którego jedziemy. Jeśli będą wymagane dodatkowe środki bezpieczeństwa, w porę się o tym dowiesz. 

    Standardowe środki bezpieczeństwa szczegółowo opisaliśmy we wpisie na blogu, a także w poradniku bezpiecznego podróżowania, który otrzymasz przed wyprawą. Wręczymy Ci też maseczki, rękawiczki i środki do dezynfekcji rąk. 

    Programy wypraw nie obejmują skupisk ludzi, podróżujemy w małych grupach i dużo przebywamy na świeżym powietrzu, co dodatkowo nas chroni. 

  • Masz inne pytania?
    Pisz do nas, śmiało.