
Jak wyglądają podróże z Soul Travel w czasach COVID-19?

Hanna Zaborska
RedaktorkaMarketing managerka. Czuwa nad realizacją strategii contentowej. W podróżach ceni przede wszystkim dobre towarzystwo i bliskość przyrody.
Hanna Zaborska
Marketing managerka. Czuwa nad realizacją strategii contentowej. W podróżach ceni przede wszystkim dobre towarzystwo i bliskość przyrody.
Specjalizuje się w content marketingu – od strategii po dystrybucję. Dba o to, aby treści były przyjazne odbiorcom i robotom Google. A przy tym, poszerzały świadomość odpowiedzialnych podróży.
W podróżowaniu ceni przede wszystkim dobre towarzystwo i bliskość przyrody. Inspiruje ją czerpanie z różnorodności. Dlatego zawodowo łączy zainteresowanie antropologią kulturową i społeczną odpowiedzialnością biznesu.
Ostoja spokoju i konkretu. Po pracy wspiera projekty związane ze zdrowiem kobiet. Ciągnie ją do natury, sztuki i głębokich rozmów. W pracy też, dlatego pokochała Soul Travel od pierwszego wejrzenia.
Turystyka w dobie COVID-19 zmusiła wielu z nas do rezygnacji z planów na dalekie eskapady. My również, w trosce o Wasze zdrowie, zrezygnowaliśmy z większości wypraw. A na pozostałe opracowaliśmy plan bezpiecznego podróżowania, oparty na międzynarodowych, rządowych wytycznych i naszym etycznym podejściu do turystyki. Dowiedz się, jak wyglądają teraz podróże z Soul Travel.
Od pierwszego kwartału tego roku nieustannie śledzimy informacje dotyczące sytuacji w naszym kraju i poza jego granicami. Jesteśmy również w stałym kontakcie z lokalnymi przewodnikami. Po pierwsze, chcemy wiedzieć, czy są zdrowi, a ich rodziny bezpieczne, a po drugie – przekazują nam informacje z pierwszej ręki.
Od początku marca uczestniczymy w konferencjach branży turystycznej, spotykamy się też ze specjalistami od epidemii, jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi klientami. Wszystko po to, by podejmować szybkie i trafne decyzje.
Trzymamy rękę na pulsie, bo granice są zamykane w dnia na dzień. Jeśli wiemy, że logistyka konkretnej wyprawy oznacza kilka środków transportu, to odwołujemy taki wyjazd, nawet jeśli granice są otwarte. Unikamy narażania zdrowia klientów i wszystkich współpracowników zaangażowanych w projekty.
Wiemy, że część z Was woli pozostać w kraju lub ma niepisaną umowę ze swoim pracodawcą. Inni z kolei mogą czuć się zdezorientowani w tej sytuacji – jak się zachować w przestrzeniach publicznych? Czy uniknę tłumów? A co, jeśli wyjazd zostanie odwołany? Kiedy odzyskam zainwestowane środki?
Tym wpisem chcemy rozwiać Wasze wątpliwości.
Kodeks bezpiecznych podróży z Soul Travel
Przez bezpieczeństwo rozumiemy zarówno troskę o zdrowie naszych klientów i współpracowników, jak też klarowne zasady finansowe. W tym celu opracowaliśmy plan wypraw, który minimalizuje ryzyko.
Jeśli chcesz mieć gwarancję 100% zwrotu kosztów, gdy zrezygnujesz z wyprawy przed jej rozpoczęciem, to zakup w tym celu ubezpieczenie wyprawy od kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej. Takie ubezpieczenie podpisuje się do 5 dni od daty zawarcia umowy w sprawie wyprawy. Koszt ubezpieczenia wynosi 2,8% ceny wyprawy, a w przypadku chorób przewlekłych 5,6%. Wtedy 100% kosztów rezygnacji wyprawy zwraca Ubezpieczyciel.
Możesz ubezpieczyć się samodzielnie lub za naszym pośrednictwem (nie naliczamy za to dodatkowych kosztów).
Jeśli zrezygnujesz z ubezpieczenia wyprawy od kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej, to możesz odwołać rezerwację w formie pisemnej, najpóźniej w terminie 30 dni do daty rozpoczęcia wyprawy. Wówczas zwracamy kwotę wpłaconą przez Ciebie z wyłączeniem bezzwrotnej zaliczki:
a) w terminie od 21-30 dni do daty rozpoczęcia wyprawy organizator uprawniony jest do potrącenia 25% ceny wyprawy
b) w terminie od 14-20 dni do daty rozpoczęcia wyprawy organizator uprawniony jest do potrącenia 50% ceny wyprawy
c) w terminie od 07-13 dni do daty rozpoczęcia wyprawy organizator uprawniony jest do potrącenia 75% ceny wyprawy
d) w terminie do 07 dni do daty rozpoczęcia wyprawy organizator uprawniony jest do potrącenia 100 % ceny wyprawy
Koronawirus a ubezpieczenie UNIQA
Ważne: zalecamy wyrobienie przed podróżą karty EKUZ (w przypadku wyjazdów w granicach Europy). Umożliwia ona pomoc medyczną w razie hospitalizacji, w tym szybsze przyjęcie do danej placówki. Nie pokrywa za to kosztów wszystkich medycznych procedur. Te opłaca polisa AXA.
O czym należy pamiętać w czasie podróży, jak się chronić i czego unikać podczas przebywania w przestrzeniach publicznych?
• Podróż samolotem
Założenie maseczki ochronnej jest konieczne podczas wejścia na port lotniczy, podczas całej podróży na pokładzie samolotu i na docelowym porcie lotniczym. Maseczkę można zdjąć po wyjściu z portu lotniczego docelowego lotnika (chyba, że obowiązujące przepisy bezpieczeństwa danego kraju stanowią inaczej). Warto zabrać ze sobą również foliową torebkę, do której schowamy zużytą maseczkę wielorazowego użytku.
• Transport publiczny naziemny
Unikamy transportu ze słabą wentylacją lub bez klimatyzacji (starsze autokary, pociągi itp.). Pamiętamy o zabraniu ze sobą maseczki/przyłbicy. Zasłanianie ust i nosa jest obowiązkowe w środkach transportu publicznego (także w taksówce).
• Podróż samochodem
W przypadku samotnej podróży lub z bliskimi, nie ma obowiązku zasłaniania twarzy. Jeśli jedziemy z pasażerami obcymi, tzn. z takimi, z którymi nie mieszkamy – zasłaniamy usta i nos. Samochód wietrzymy, mamy przy sobie maseczkę ochronną i środki odkażające na czas postojów, kiedy korzystamy z zamkniętych miejsc podczas podróży (np. stacja benzynowa, restauracja).
Bezpieczeństwo w przestrzeniach publicznych
• Ręce dezynfekujemy regularnie co 20 minut.
• Zakrywamy usta i nos maseczką/przyłbicą w zamkniętych przestrzeniach, szczególnie, jeżeli zachowanie odpowiedniej odległości może być utrudnione i jeśli spotykamy się w bliskiej odległości z osobami nieznajomymi.
Bezpieczeństwo w czasie przebywania na wolnej przestrzeni
• Zachowujemy co najmniej 2 metry odległości między sobą, a osobami, z którymi nie mieszkamy, jeśli jest to możliwe. Jeśli nie, zachowujemy co najmniej 1 metr odległości i wszelkie środki ostrożności (maseczki ochronne/przyłbice i dezynfekcja rąk co 20 minut).
• Nie stoimy w kolejkach, a jeśli to konieczne, zachowujemy odstęp przynajmniej 1,5 metra.
• Robimy miejsce osobom wychodzącym z budynku. Stosujemy się do zasad poruszania się w momencie zwężenia na chodnikach (ruch jednostronny). Jesteśmy uważni i stosujemy się do komunikacji o sposobie i zasadach poruszania się w danej przestrzeni, zarówno zamkniętej, jak i otwartej (np. ulica, chodnik, dworzec, park).
• Czytamy wszystkie komunikaty o zasadach bezpieczeństwa i zaleceniach umieszczone przed budynkiem, do którego wchodzimy.
Więcej informacji otrzymasz w poradniku bezpiecznego podróżowania, który przesyłamy przed podróżą każdemu uczestnikowi.
Przydatne linki:
• (PL) Główny Inspektorat Sanitarny – aktualne informacje
• (PL) Ministerstwo Spraw Zagranicznych – podróże za granicę
• (PL) Ministerstwo Zdrowia – co musisz wiedzieć o koronawirusie?
• (EN) WHO – codzienne raporty sytuacji związanej z COVID-19
• (EN) ECDC – lista rzetelnych stron www w podziale na kraje UE
Dlaczego sytuacja Soul Travel nie jest kryzysowa?
Biuro Soul Travel – w przeciwieństwie do standardowych biur podróży – jest w stabilnej sytuacji finansowej. Co prawda nie zarabiamy, za to COVID-19 nie wygenerował też u nas większych strat.
Po pierwsze, szybko podjęliśmy kroki prewencyjne. Już od przełomu stycznia/lutego wszystkie rezerwacji dokonujemy z możliwością zwrotu (bilety lotnicze i pozostałe rezerwacje). Dzięki temu nie tracimy środków.
Po drugie, ulokowany kapitał (zgodnie z życzeniem większości klientów) został przeniesiony na wyjazdy w innym terminie.
Po trzecie, nasze relacje oparte są na wieloletnich przyjaźniach z lokalnymi, wykwalifikowanymi przewodnikami i pośrednikami turystycznymi. Dlatego zainwestowane środki są zamrożone i czekają na bardziej sprzyjające okoliczności.
Dziękujemy Wam za wsparcie!
Z całego serca chcemy wyrazić swoją wdzięczność za zaufanie, wszelkie słowa wsparcia, a także lokowanie swoich środków na poczet kolejnych wypraw. My również tęsknimy za wspólnymi wyjazdami, poznawaniem nowych podróżników i podróżowaniem w dobrze znanym nam gronie stałych klientów. Nie możemy się doczekać aż razem z Wami wyruszymy, z nową (skumulowaną na czas lockdownu) energią.
Jeśli po przeczytaniu tego wpisu, pojawią się dodatkowe pytania, koniecznie dajcie nam znać w komentarzu lub kontaktując się z nami mailowo.